Ventspils reiss, PSIA

  • Palielinātais fonta izmērs
  • Noklusētais fonta izmērs
  • Samazinātais fonta izmērs

Meliem īsas kājas!

Par sabiedriskā transporta pieejamību

Laikraksta Ventspilnieks 1. septembra numura rakstā Ventspils “ratiņnieku” skatījumā publicēts komentārs, ka “Ventspils autoostas vadība tikai pirms gada uzzināja, ka eksistē starppilsētu autobusi ar speciālu pacēlāju invalīdu ratiņiem”. Šāds apgalvojums neatbilst patiesībai, jo Ventspils reiss, organizējot gan autoostas apsaimniekošanu, gan pasažieru pārvadājumus, jau daudzus gadus rūpējas par to, lai uzņēmuma sniegtie pakalpojumi būtu pieejami plašam sabiedrības lokam, tajā skaitā cilvēkiem ratiņkrēslos un vecākiem ar bērnu ratiņiem.

 

Kā sākās stāsts par draudzīgu un pieejamu pakalpojumu

Stāsts par uzņēmuma pakalpojumiem, kurus esam padarījuši pieejamākus plašākai sabiedrībai, tajā skaitā, cilvēkiem ratiņkrēslos un vecākiem ar bērnu ratiņiem, aizsākās 2001. gadā, kad pilnībā tika pabeigta autoostas rekonstrukcija.
Tolaik tā tika atzīta par labāko Latvijā, kā arī laika periodā no 2001. līdz 2004. gadam invalīdu un viņu draugu apvienība "Apeirons" tai piešķīrusi vides pieejamības balvu "Zelta kruķis" kā pieejamākajam sabiedriskā transporta terminālim un pieturvietai. Par to tika rakstīts arī masu medijos, piemēram, - http://apollo.tvnet.lv/…/vides-pieejamibas-balvu-zel…/296526.
Tā kā nekādas kardinālas izmaiņas autoostā šajā laikā nav notikušas, tad gribas ticēt, ka tā vēl aizvien ir pieejama arī invalīdiem.

2013.gadā "Ventspils reiss" iesaistījās vides uzlabošanas pasākumos sadarbībā ar SIA „Communication Managment” sabiedrības informēšanas pakalpojuma projekta „My Response” jeb „Mana sociālā atbildība” ietvaros. Toreiz autoostas stāvlaukumā tika marķēta invalīdu autostāvvieta un peronu stabi, lai uzlabotu vides pieejamību personām ar funkcionālajiem traucējumiem.

Moderni un plašam pasažieru lokam ērti izmantojami autobusi

Uzņēmuma autoparka uzturēšana labā tehniskā kārtībā un regulāra atjaunošana ir viena no Ventspils reisa prioritātēm. Pirmajās reizēs, 2000. un 2005. gadā, lai nodrošinātu kvalitatīvāku pakalpojumu un augstāku komforta līmeni pasažieriem, vienlaikus tika nomainīts liels skaits autobusu. Bet, sākot ar 2009. gadu, tiek veikta pakāpeniska un regulāra autobusu parka atjaunošana, kas garantē tikai tādu transportlīdzekļu iegādi, kas aprīkoti ar modernām drošības iekārtām un atbilst tā brīža augstākajām komforta prasībām.

2010. gadā Ventspils reiss iegādājās savu pirmo mazas ietilpības zemās grīdas pilsētas maršrutu autobusu. Jau nākamajā gadā pilsētas maršrutos kursē 9 šādi autobusi, bet vēl pēc gada pasažieru rīcībā tiek nodots arī pirmais lielas ietilpības zemās grīdas autobuss. Pēc tam katru gadu autobusu parks tiek papildināts ar vairākiem jauniem zemās grīdas autobusiem, un šobrīd pārvadājumi pilsētā tiek nodrošināti tikai ar zemās grīdas autobusiem, kas padara sabiedrisko transportu pievilcīgu plašam pasažieru lokam.

Jau kopš 2011. gada arī starppilsētu maršrutos Ventspils reiss piedāvā autobusus, kas aprīkoti ar pacēlāju un kurus iespējams pielāgot to pasažieru vajadzībām, kas pārvietojas ratiņkrēslos (vai arī bērnu ratiņu pārvadāšanai). Atbilstoši valsts likumdošanai, šāda iespēja jāpiesaka vismaz 72 stundas pirms plānotā brauciena. Informācija par šo pakalpojumu Ventspils reiss mājaslapā atrodama kopš 2011. gada un pēdējo reizi atjaunota un papildināta 2012. gada 22. novembrī. Kopš tā laika pakalpojuma sniegšanas kārtība nav mainījusies, tāpēc nav bijis iemesla to atjaunot. Tolaik par informācijas ievietošanu uzņēmuma mājaslapā atbildīgs bija tieši autoostas vadītājs (starp citu, šis cilvēks vēl aizvien ir autoostas vadītājs).

2011. gada 12. jūnijā Ventspils autoostā tika organizēta jauno autobusu prezentācija, kurā publiski tika demonstrēta iespēja, izmantot pacēlāju starppilsētu autobusā. Par to var pārliecināties, ieskatoties foto galerijā http://ventspils.lv/lat/galerijas/pilseta/232-pasvaldibas-sia-ventspils-reiss-prezenteja-jaunos-mercedes-benz-autobusus-12062011?#16

Lieki minēt, ka autoostas vadītājs bija arī viens no prezentācijas organizētājiem.

Kāpēc jāmelo par lietām, par kurām publiski iespējams pārliecināties, ka izplatītā informācija ir apmelojums? Gribētos ieteikt laikraksta Ventspilnieks redakcijai vispirms pārliecināties, vai publicētā informācija tiešām atbilst patiesībai, citādi iznāk, ka šis medijs kalpo melu izplatīšanai...

Pēdējās izmaiņas: Trešdiena, 13 septembris 2017 08:49  

Tuvākie autobusu reisi no Ventspils autoostas

2.Perons

3.Perons

4.Perons

5.Perons